Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prodej regionálních potravin v prodejnách ve vybrané lokalitě
DOLÍVKOVÁ, Helena
Cílem diplomové práce bylo identifikovat rozsah nabídky regionálních potravin ve vybraných obchodních řetězcích a specializovaných prodejnách v Českých Budějovicích. Konkrétně vymezit prvky strategie prodeje, sortimentní skladby a podmínek prodeje a posoudit míru prosazení výrobků označených regionální značkou. Pro získání těchto informací byla použita metoda pozorování, kdy byly všechny vybrané prodejny přímo navštíveny. Do průzkumu bylo celkem zahrnuto deset obchodních řetězců a dvě specializované prodejny, Na základě výsledků z provedeného průzkumu bylo možné zodpovědět stanovené výzkumné otázky a následně navrhnout doporučení pro obchodní řetězce a specializované prodejny, jakým způsobem zvýšit povědomí o nabízených regionálních potravinách, jaké zvolit strategie prodeje a tím zvýšit prodej těchto produktů. Dále doporučení pro spotřebitele z hlediska dostupnosti a šíře nabídky regionálních potravin a pro regionální dodavatele, které prodejny jsou potenciálně vhodnými odběrateli.
Přínos lokálních produktů pro venkovský cestovní ruch v regionu Haná
Lefnerová, Jana
Práce se zabývá analýzou rozšíření a významu lokálních produktů ve venkovském cestovním ruchu regionu Haná. Hodnotí přístup k jejich propagaci ze strany turistických informačních center, turisticky atraktivních míst a samotných producentů lokálních výrobků. Definuje základní pojmy podstatné pro problematiku lokálních produktů ve venkovském cestovním ruchu, jako jsou například venkovský cestovní ruchu, teritoriální marketing, regionální značení a lokální produkty. Vymezuje zájmové území především z pohledu potenciálu pro venkovský cestovní ruch a hovoří o vzájemném vztahu lokálních produktů a venkovského cestovního ruchu.
Vliv regionálního značení na regionální rozvoj v Kraji Vysočina
Chalupová, Martina ; Lošťák, Michal (vedoucí práce) ; Zagata, Lukáš (oponent)
Disertační práce zkoumá vliv regionálního značení potravin na regionální rozvoj v Kraji Vysočina, a to z pohledu spotřebitelů. Pozornost byla soustředěna na ekonomickou a sociální oblast: prozkoumána byla především kvalita a obsah informací o regionálních značeních v médiích, zájem spotřebitelů z regionu o původ potravin, jejich znalost regionálního značení a preference regionálních potravin, a také zájem a sklon spotřebitelů podporovat místní ekonomiku. Výzkum byl proveden ve dvou fázích. Obsahová analýza se zaměřila zkoumání obsahu mediálních výstupů, které byly publikovány o obou existujících regionálních značeních potravin Kraje Vysočina: VYSOČINA regionální produkt a Regionální potravina Kraje Vysočina. Výzkum znalosti a preference regionálních značení potravin Kraje Vysočina mezi obyvateli regionu měl kvantitativní charakter, výsledky byly zpracovány pomocí korespondenční analýzy. Kvalita znalostí respondentů byla zkoumána také tím, že součástí výzkumu bylo také neexistující (autorkou vytvořené) značení Z našeho kraje Vysočina. Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že se média věnovala tématu značených regionálních potravin kontinuálně a poskytla jim relativně velký prostor, u obou značení zdůrazňují především spojení certifikátů s kvalitou a původem, z mediálních výstupů postupně vytrácí informace o tom, že certifikáty označují produkty výjimečné pro Kraj Vysočina, ztrácí se i zmínky o spojení zkoumaných značení s tradicí. Výzkum znalosti regionálních značení ukázal, že lidé na Vysočině jim nevěnují dostatečnou pozornost a lehce si je dokáží zaměnit (čtvrtina respondentů z 819 uvedla, že se při nákupu potravin zaznamenala logo neexistujícího značení). Hlubší analýza dále naznačila, že rozdíly mezi obyvateli jednotlivých okresů v souvislosti s regionálními potravinami a jejich značením jsou výrazné.
Regionální značky potravin a zemědělských produktů: regionální diferenciace
Adámková, Petra
Bakalářská práce analyzuje regionální značky potravin a zemědělských produktů z pohledu regionální diferenciace. V první části jsou na základě odborné literatury zpra-covány relevantní pojmy a definice a představen koncept regionálních značek pod zášti-tou Asociace regionálních značek. Druhá část, pomocí samostatně vytvořené databáze potravin a zemědělských produktů certifikovaných ARZ, analyzuje tyto produkty z regionálního hlediska a dále charakterizuje prostředí jejich producentů. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a autorka se zde stručně věnuje oblastem, které nejsou v ARZ zastoupeny.
Lokální produkty a venkovský cestovní ruch na příkladě vybraného regionu
Tibenská, Katarína
Práce se zabývá analýzou rozšíření a významu lokálních produktů ve venkovském turismu v turistickém regionu Vysočina. Hodnotí přístup k jejich propagaci ze strany turistických informačních center. Definuje základní pojmy klíčové pro problematiku lokálních produktů a venkovského turismu, jako např. venkovský cestovní ruch, teritoriální marketing, regionální značení a lokální produkty. Vymezuje zájmové území především z hlediska potenciálu pro venkovský cestovní ruch. Nastiňuje vzájemný vztah lokálních produktů a venkovského turismu. Uvádí zachycené výsledky a možné návrhy na zlepšení stávající situace.
Vztah návštěvníků destinace k certifikovaným regionálním produktům (Polabí)
Šourková, Natálie ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je charakterizovat vztah návštěvníků regionu Polabí a obecně potenciálních spotřebitelů k certifikovaným regionálním produktům, které získaly značku v rámci systému značení pod záštitou Asociace regionálních značek. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje cestovní ruch ve vztahu k regionu, jeho přínosy i dopady a seznamuje čtenáře s problematikou jeho udržitelného rozvoje. Dále představuje národního koordinátora značení - Asociaci regionálních značek, její činnost a specifika značení v regionu Polabí. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření mezi potenciálními spotřebiteli, výrobci a prodejci certifikovaných produktů nesoucích značku Polabí regionální produkt. Získané informace jsou zde prezentovány a jsou z nich vyvozeny cenné poznatky a závěry vypovídající o vztahu potenciálních spotřebitelů k označeným produktům. Na základě toho jsou potom navrženy další možnosti rozvoje systému značení regionálních produktů v Polabí.
Význam zavedení regionální značky pro MAS
KULDOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení významu zavedení regionální značky pro vybraný region. První část bakalářské práce se zabývá popsáním a fungováním regionální politiky v České republice a v Evropské Unii. Regionální politika se zaměřuje na regiony a města EU, podporuje jejich hospodářský růst a zlepšuje kvalitu života jejich občanů prostřednictvím strategických investic. Dále popisuje vznik a fungování místních akčních skupin a popis projektování Fiche. V další kroku bude čtenář seznámen s existujícími regionálními značkami v Evropě a se značkami týkajících se vybraného regionu. Ve druhé, praktické, části se bakalářská práce zaměřuje na region Hluboká nad Vltavou a Lišov. Zde bylo provedeno šetření pomocí dotazníků o informovanosti ekonomických subjektů o regionálním značení pro vybraný region. Regionální značení je důležité pro propagaci daného regionu a zviditelnění jeho specifických produktů. Výsledky byly zhodnoceny a byly navrženy možná řešení a inovace propagace regionální značky.
Značka Česká Kanada - zásady pro její udělování
Karvánková, Iva ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit zásady pro udělování značky Česká Kanada dle požadavků a představ Agentury Česká Kanada, jako správce této značky. Pro vypracování její teoretické části byla použita odborná literatura zabývající se problematikou destinačního managementu a marketingu, brand managementu a značek obecně. Jako metodická pomůcka pro praktickou část byly použity již existující a fungující zásady regionu Šumava.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.